Lite problem med Custom Actions

General questions and help requests on TVA20 and the different options is answered here.
Post Reply
Plumbo
New user
New user
Posts: 3
Joined: 2007-07-31 05:16

Lite problem med Custom Actions

Post by Plumbo »

Kan se/ta opp tv med VLC, og prøvde denne linja på custom actions, men vlc vinduet blir i "bakgrunnen" liksom, kommer aldri fram noe vindu. Hører lyden i bakgrunnen og ser vlc.exe i Task Manager, så VLC kjører faktisk helt fint. Noe peiling på hva som kan være galt? Kjører XP :>

Code: Select all

"D:\Program Files\VideoLAN\VLC\vlc.exe" udp://@195.10.10.20:4500 :sout=#duplicate{dst=display}
Hadde vært utrolig kjekt hvis man kunne kjørt en sånn kommando på hver alarm man satte på, så hadde programmet poppet opp av seg selv :) Savner også det å kunne lage custom alerts på en måte. Og kunne åpne et program eller sende mail samt kjøre f.eks %time %channel %duration hvis du skjønner hva jeg mener..

Mulig all den infoen kommer i mail men har ikke fått til å bruke mail funksjonen, har prøvd å sette opp lokal SMTP server men ikke noe respons!

Ellers veldig bra program! :thumbs up: :D
User avatar
Lars
TVA Team member
TVA Team member
Posts: 98
Joined: 2004-07-22 10:51
Location: Oslo, Norway
Contact:

Re: Lite problem med Custom Actions

Post by Lars »

Når det gjelder Custom Actions er ikke det veldig raffinert ennå. Det ble laget som et eksperiment for å launche nettradio, men jeg ser at det nå er mange som benytter det. Jeg her helt enig i at det burde være muligher for makroer i disse slik at %channel% byttes med kanalnavn feks.

Mailvarsling vil riktignok innholde alle disse tingene når det settes opp riktig: det er normalt ikke lokal maskin som skal være mailserver, men den samme adressen som står som utgående mailserver i ditt mailprogram, mail.online.no eller lignende.

Angående VLC kan jeg ikke hjelpe deg så veldig. TVA barer kjører kommandoen uten å spesifisere vindusplassering eller lignende. Kan det være en parameter på VLCs kommandolinje du kan benytte til å sepsifisere dette?

Lch
Manager / Lead Developer
LCHSoft Inc

"Trying is the first step towards failure" - Homer Simpson
Plumbo
New user
New user
Posts: 3
Joined: 2007-07-31 05:16

Post by Plumbo »

Høres fint ut :)
Ny versjon med bedre støtte for custom actions på tur snart? :P
User avatar
Lars
TVA Team member
TVA Team member
Posts: 98
Joined: 2004-07-22 10:51
Location: Oslo, Norway
Contact:

Custom actions

Post by Lars »

Hei igjen!

Joda, det kommer en ny versjon snart, men det blir desverre ingen oppgraderinger på Custom actions. Det blir først og fremst for å rette noen issues med Vista. Dessuten blir det støtte for sentraliserte profiler slik at du kan benytte TVA-oppsettet på flere amskine rmed minst mulig hassle.

Når det gjelder custom actions: Vi har ingen konkrete planer for utvidelse så kom gjerne med forslag til forbedringer her! :)

Lars Christian
Manager / Lead Developer
LCHSoft Inc

"Trying is the first step towards failure" - Homer Simpson
Plumbo
New user
New user
Posts: 3
Joined: 2007-07-31 05:16

Post by Plumbo »

Nei er ikke helt sikker på hvordan det skulle vært, kanskje noe så enkelt at alarmene skrives til en fil?

Men, jeg får ikke til å bruke mail funksjonen, har prøvd både med gmail (smtp.gmail.com) og home.no (smtp.home.no) mail, men får den ikke til å sende noen mail.. :/ Peiling på hva jeg gjør feil?
Post Reply