"Use exact phrase" i automatiske søk virker ikke

Found a bug? Drop a note here... :)
Post Reply
Fredrik
New user
New user
Posts: 3
Joined: 2008-08-10 19:10
Location: Norway
Contact:

"Use exact phrase" i automatiske søk virker ikke

Post by Fredrik »

Hei.

Nå er det jo ganske kjekt med automatiske søk, spesielt når man vil finne ut om det går noe på TV med en spesiel person/skuespiller. Hvis man merker av for "Use exact phrase" på f.eks en TV-serie så går det fint, men merker man av for det og velger kun "description" så blir ingenting funnet.

F.eks. Jeg lager et automatisk søk for en skuespiller. Jeg skriver navnet på search- term og label, merker ingenting i kanallisten, tar bort merking for title og category, men lar merkingen være på description. Så velger jeg use exact phrase. Da blir ingenting funnet. Tar jeg deretter bort use exact phrase så blir det funnet noe, men da ingenting med selve skuespilleren.

Hvorfor skjer dette? Bug? Fikse? :D
User avatar
Lars
TVA Team member
TVA Team member
Posts: 98
Joined: 2004-07-22 10:51
Location: Oslo, Norway
Contact:

Re: "Use exact phrase" i automatiske søk virker i

Post by Lars »

Hmm, høres jo ut som noe som ikke er helt i vater ja...

Har du noe eksempeldata? Søketerm og hvilke programmer/kanaler du forventer treff på? Gjerne screenshot av søkeoppsettet for det aktuelle søket også... :)

Lars
Manager / Lead Developer
LCHSoft Inc

"Trying is the first step towards failure" - Homer Simpson
Fredrik
New user
New user
Posts: 3
Joined: 2008-08-10 19:10
Location: Norway
Contact:

Post by Fredrik »

Skal vi se:
Eks. 1
Eks. 2
Eks. 3

Der er use exact phrase, som du kan se, ikke merket av. Merker jeg den på de og de andre søkene så får jeg absolutt ingen treff! Nada!

Mens her derimot, på en tv serie, da fungerer det. Men der ser det ut til at jeg har tilpasset etter klokkeslett. Her er ikke klokkeslett tilpasset, men use exact phrase merket.

Ser du noe muffins her eller?
Fredrik
New user
New user
Posts: 3
Joined: 2008-08-10 19:10
Location: Norway
Contact:

Post by Fredrik »

Tror jeg skal ha fått det til å fungere som det skal. Leste den der HOWTO, også prøvde jeg å sette " forran og bak search term.

Bilde
User avatar
Lars
TVA Team member
TVA Team member
Posts: 98
Joined: 2004-07-22 10:51
Location: Oslo, Norway
Contact:

Post by Lars »

Hmmm... det skulle ha fungert uten også men...

Jeg rettet noe liknende til forrige versjon, kanskje jeg har dratt med meg noe grums. Kikker uansett på det til neste versjon. Tanken var jo at exact phrase skulle bruke termen blindt...

Lars
Manager / Lead Developer
LCHSoft Inc

"Trying is the first step towards failure" - Homer Simpson
Post Reply