Tidspunkter i Today's Schedule

The team will be happy to see any change suggestions or feature request. Leave them here...
Post Reply
Torbjørn
New user
New user
Posts: 3
Joined: 2005-01-28 00:18

Tidspunkter i Today's Schedule

Post by Torbjørn »

Today's Schedule er etter min mening, sammen med alerts, noe av det nyttigste i TVA. Likevel kan det være litt vanskelig å bare ut fra dette se nøyaktig når programmene starter. Å måtte dobbeltklikke på programmene blir litt tungvindt, så det hadde vært mye bedre om man fikk plass til å også legge inn tidspunkt i visningen. I det minste hvilket minutt innenfor timen programmet starter.

Er det forresten noe system for hvilken farge program-"bluppene" får? Hva om f.eks hver kanal hadde sin farge?
User avatar
Anders
TVA Team member
TVA Team member
Posts: 1
Joined: 2004-07-22 10:58

Farger er bra ide, men skeptisk til tid

Post by Anders »

Når det gjelder farger å kanaler var det en veldig god ide, ofte man har programmer som er delt i 2 på samme kanal, da kan jo farge være et godt middel for å se linken. Problemet er kanskje at det kan være vankelig å finne nok fargernyanser som er basert på fornuftige farger. Men om man får til det så er jeg veldig for ideen.

Når det gjelder tidspunkter er jeg ikke like enig, har brukt schedule siden det ble implementert for et drøyt år siden, og synes ikke det er så vanskelig å se når ting starter. Synes det er viktigere å sørge for at schedulen er mest mulig luftig (minst mulig tekst). Men det kunne selvsagt stått inne på markøren. Det andre alternativet er jo å legge opp mulighet for customize grid i options, med både primary og secondary grid. Så kan man sette gridet så trangt man bare vil
User avatar
Lars
TVA Team member
TVA Team member
Posts: 98
Joined: 2004-07-22 10:51
Location: Oslo, Norway
Contact:

Re: Tidspunkter i Today's Schedule

Post by Lars »

Torbjørn wrote:Today's Schedule er etter min mening, sammen med alerts, noe av det nyttigste i TVA. Likevel kan det være litt vanskelig å bare ut fra dette se nøyaktig når programmene starter.
Ja, er forsåvidt enig, men tiden er fjernet av plasshensyn. Det funker stort sett greit når progammene begynner på hele og halve timer, men jeg ser problemet ut over det. Skal vurdere å legge det inn som en valgfri visningssak. I mellomtiden kan du prøve å holde Shift-tasten inne mens du beveger musa over tidslinjene... :)
Torbjørn wrote:Er det forresten noe system for hvilken farge program-"bluppene" får? Hva om f.eks hver kanal hadde sin farge?
Nei, fargene er tilfeldige, det veksles mellom fire fargen. Jeg har vurdert å gi hver kanal sin farge, men det ble veldig grelt. Skal forsøke det igjen, evt. plukke frem flere farger og låse fargene på det viktigste kanalene i hvertfall.

Lch
Manager / Lead Developer
LCHSoft Inc

"Trying is the first step towards failure" - Homer Simpson
Post Reply